HASTA BEZİ REÇETE, RAPOR VE FATURALARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSU
Hasta bezi reçeteleri karşılanırken, faturaları
kuruma teslim edilirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
1- Raporda
idrar ve gaita inkontinansı bilgisinin yanında
mutlaka inkontinansa neden olan primer tanı bulunmalıdır(Ör: Alzheimer,
nörojenik mesane gibi)
2- Hasta
bezi raporları manuel olduğundan, raporda mutlaka Başhekim onayı bulunmalıdır.
3- Raporun
fotokopisi kuruma gönderilirken aslı gibidir onayı ya raporun düzenlendiği
hastane tarafından, ya da reçeteyi düzenleyen hekim tarafından yapılmalıdır.
4- Reçetede
inkontinansa neden olan primer tanı mutlaka yer almalıdır.
5- Reçete
arkasında eczane bilgilerinin yer aldığı kaşe ve eczacı ıslak imzası
bulunmalıdır.
6- Reçete
arkasında, tıbbi malzeme temin protokolünde Ek-6/7 olarak yer alan (duyuru
sonunda bir örneği vardır) kaşe bulunmalı ve doldurulmalıdır.
7- Reçete
tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde yapılan hasta müracaatları kabul
edilmelidir. Reçete kaydı yapılıp 10 iş günü içerisinde de ürünler hastaya
teslim edilmiş olmalıdır. Ek-6/7 deki kaşeye müracaat tarihi ve teslim tarihi
yazılırken bu maddeye dikkat edilmelidir.
8- Ek-6/7
deki kaşe üzerinde yer aldığı üzere reçete arkasında ürünlerin teslim
alındığına dair hasta imzası, TC bilgisi yer almalıdır.
9- Hasta
bezine ait küpürler mutlaka reçeteye eklenmelidir.
10-
Tıbbi malzeme faturalarında, birden
fazla döneme ait reçeteler birlikte teslim edilecekse tek klasörde teslim edilmemelidir. Ödeme açısından
mağduriyet yaşanmaması için, her aya ait ayrı fatura düzenlenmeli, kuruma ayrı
klasörlerde teslim edilmelidir.
11-
Mesane
pedi için kurum ödemesi bulunmamaktadır.
12-
Hasta bezleri günde 4 adedi geçmemek
üzere, en fazla 2 aylık miktara kadar ödenmektedir.